W programowaniu flaga to nie płótno z barwami kraju. Flaga w kontekście informatycznym to informacja o stanie czegoś w postaci tak albo nie, prawda albo fałsz, włączony albo wyłączony, 1 albo 0. Specjaliści powiedzą, że to informacja boolowska, od nazwiska Georga Boole'a, ojca logiki. Przyjmuje wartości wyłącznie zero-jedynkowe.

Najczęściej flagi wykorzystuje się w sytuacji, gdy konieczne jest zapamiętanie jakiegoś stanu, np. :

  • Czy użytkownik jest aktywny?
  • Czy komponent został wyświetlony?
  • Czy został wysłany email z przypomnieniem o nadchodzącym Summer Camp?

Odpowiedzi na te pytania mogą być przedstawione następująco:

  • Tak albo Nie.
  • true albo false.
  • 1 albo 0.

Powiązane tematy

URL

URL

"W internecie jest wszystko." Do każdego zasobu jest tak samo daleko, wystarczy znać jego adres. Adres zasobu to ścieżka, która prowadzi dokładnie do tej rzeczy. W niej samej zakodowane jest sporo interesujących informacji. Czytaj całość

Aplikacje hybrydowe

Aplikacje hybrydowe

Problem pojawia się, gdy programista zaznajomiony z konkretną platformą staje przed zadaniem napisania "tego samego" na inną platformę. Wtedy jego wiedza może się okazać co najmniej niewystarczająca, a niekiedy nawet może przeszkadzać w poznawaniu nowego. Czytaj całość

Enkapsulacja

Enkapsulacja

Gdy przychodzi potrzeba opakowania warstwy danych w inną warstwę danych, to mamy do czynienia z enkapsulacją, o której słów kilka w poniższym artykule. Czytaj całość


Piotr Poźniak

Piotr Poźniak

Programuję od ponad 15 lat. Prowadzę software house. Angażuję i zachęcam wszystkich do programowania w ramach inicjatywy Programowanie jest łatwe.

Bądź pierwszy, podziel się swoją opinią!

Obrazek przedstawiający nadgryzione ciasteczko