W programowaniu flaga to nie płótno z barwami kraju. Flaga w kontekście informatycznym to informacja o stanie czegoś w postaci tak albo nie, prawda albo fałsz, włączony albo wyłączony, 1 albo 0. Specjaliści powiedzą, że to informacja boolowska, od nazwiska Georga Boole'a, ojca logiki. Przyjmuje wartości wyłącznie zero-jedynkowe.
Najczęściej flagi wykorzystuje się w sytuacji, gdy konieczne jest zapamiętanie jakiegoś stanu, np. :
Odpowiedzi na te pytania mogą być przedstawione następująco:
"W internecie jest wszystko." Do każdego zasobu jest tak samo daleko, wystarczy znać jego adres. Adres zasobu to ścieżka, która prowadzi dokładnie do tej rzeczy. W niej samej zakodowane jest sporo interesujących informacji. Czytaj całość
Problem pojawia się, gdy programista zaznajomiony z konkretną platformą staje przed zadaniem napisania "tego samego" na inną platformę. Wtedy jego wiedza może się okazać co najmniej niewystarczająca, a niekiedy nawet może przeszkadzać w poznawaniu nowego. Czytaj całość
Gdy przychodzi potrzeba opakowania warstwy danych w inną warstwę danych, to mamy do czynienia z enkapsulacją, o której słów kilka w poniższym artykule. Czytaj całość
Programuję od ponad 15 lat. Prowadzę software house. Angażuję i zachęcam wszystkich do programowania w ramach inicjatywy Programowanie jest łatwe.
Bądź pierwszy, podziel się swoją opinią!